نشانه‌شناسی عنوان در شعر احمد مطر بر اساس دیدگاه سوسور
1. نشانه‌شناسی عنوان در شعر احمد مطر بر اساس دیدگاه سوسور

معصومه نعمتی؛ لیلا جدیدی

دوره 11، شماره 38 ، زمستان 1398، ، صفحه 127-103

چکیده
  دانش نشانه­شناسی، با سخنرانی‌های زبان‌شناس سوئیسی فردینان دو سوسور آغاز شد. نشانه‌شناسی بررسی معناسازی، فرایند شکل‌گیری نشانه‌ها و فهم ارتباطات معنادار است. این دانش، مطالعۀ ساخت و شکل‌گیری نشانه‌ها، ...  بیشتر
تصویرگرایی در شعر سعدی یوسف بر اساس دیدگاه عزّالدّین اسماعیل (مطالعۀ موردی چهار قصیدۀ برگزیده از دیوان شاعر)
2. تصویرگرایی در شعر سعدی یوسف بر اساس دیدگاه عزّالدّین اسماعیل (مطالعۀ موردی چهار قصیدۀ برگزیده از دیوان شاعر)

زینه عرفت پور؛ معصومه نعمتی

دوره 10، شماره 33 ، پاییز 1397، ، صفحه 65-87

چکیده
  در دوره معاصر و با پیدایش شعر نو و یا شعر سپید، بسیاری از شاعران معاصر توجه به آرایه‌های ادبی و به کارگیری عبارت‌های پیچیده و موزون را تا حدی کنار گذاشته‌ و با هدف تاثیرگذاری قصیده و ارائة نقد اجتماعی ...  بیشتر
سیر تحول سوررئالیسم در آثار زکریا تامر براساس مطالعه‌ی موردی سه مجوعه‌ی (صهیل الجواد الأبیض، ربیع فی الرماد و الرعد)
3. سیر تحول سوررئالیسم در آثار زکریا تامر براساس مطالعه‌ی موردی سه مجوعه‌ی (صهیل الجواد الأبیض، ربیع فی الرماد و الرعد)

معصومه نعمتی؛ فائقه السادات میرمحمدحسینی؛ شکوه السادات حسینی

دوره 8، شماره 28 ، تابستان 1396، ، صفحه 187-157

چکیده
  سوررئالیسم مکتبی هنری- ادبی است که در اوایل قرن بیستم در فرانسه ظهور کرد و هدف داعیان آن رسیدن به «واقعیت برتر» بود. رؤیا، نگارش خودکار، دیوانگی، طنز، اروتیسم، امر شگفت و جادو، اشیای سوررئالیستی ...  بیشتر